Din webbrowser understøttes ikke længere fuldt ud, og nogle funktioner fungerer muligvis ikke efter hensigten.

Handelsbetingelser

MinBevilling er tilgængelig med MitID og kan benyttes af borgere som får deres bevilligede varer fra OneMed A/S. Efter login er det også muligt at bestille varer for egen regning.

Generelle salgsbetingelser for private kunder

Priser

Alle anførte priser er i danske kroner inkl. moms.

 

Leveringsbetingelser

Leverancer i Danmark (ekskl. Færøerne og Grønland) pålægges ekspeditionsomkostninger - p.t. kr. 50 inkl. moms, såfremt fakturabeløbet (totalpris inkl. moms) er under kr. 700,- inkl. moms.

Leveringstid er 3 hverdage eller efter aftale. Er varen markeret som ”ikke fast lagervare” er OneMed ikke lagerførende på varen, og der må påregnes ekstra leveringstid udover de 3 hverdage. Der kan gå op til 30 dage, hvis varen ikke er på lager. Vi kontakter dig ved forlænget leveringstid.

Ekspresforsendelse mulig efter aftale. Pakker fremsendes med PostNord ved levering i Danmark.

For levering uden for Danmarks grænser tillægges fragtomkostninger. Kontakt OneMed A/S hvis du ønsker leverancer uden for Danmarks grænser.

 

E-mail og SMS advisering

Når du udfylder e-mail og mobilnummer på din webordre, vil PostNord advisere dig, så du kan følge din pakke fra den forlader OneMeds lager. Hvis pakken ikke kan leveres på den valgte adresse, modtager du en SMS advisering fra PostNord, så snart pakken kan afventes på et udleveringssted.

 

Reklamationsret

Dit køb af omfattet af købeloven, og det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi din (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klik her for at udfylde vores online reklamationsformular.

 

Returnering og fortrydelsesret

Returnering af en vare kan ske ved udfyldelse af nedenstående elektroniske returformular, senest 14 dage efter du har modtaget varen fra OneMed A/S. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Klik her for at udfylde vores online retursagsformular.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Det er dig som kunde, der bærer risikoen for varen indtil den er i hænderne på netbutiksejeren. Forsvinder pakken eller går den i stykker under transporten, er det altså dig, der hæfter for varen. Du bærer selv omkostninger forbundet med at sende et fortrudt køb retur og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet. Såfremt du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret.

 

Bemærk!

Bemærk venligst at vi ikke tager håndkøbslægemidler retur. Vi skal garantere, at vores håndkøbslægemidler er blevet opbevaret korrekt. Tages et håndkøbslægemiddel retur, skal det efterfølgende destrueres og dette er også din garanti for, at dit håndkøbslægemiddel ikke har været fejlagtigt opbevaret og virkningen blevet påvirket. Vi tager kun, i overensstemmelse med købeloven, håndkøbslægemidler retur hvis de på købstidspunktet har været behæftet med fejl og mangler.

Varer returneres til:

OneMed A/S
Kappa 3, Søften
8382 Hinnerup Mrk.

 

Returforsendelse

Husk at vedlægge kopi af din udfyldte elektroniske returformular, din faktura eller følgeseddel, gerne påført dit telefonnummer. Bemærk: Evt. ekspeditionsgebyr og/eller fragtomkostning refunderes ikke ved returnering af varer (gælder dog ikke såfremt der er tale om internethandel). Internetkunder skal selv betale retur-fragt.

For at sikre at du har dokumentation for afsendelsen og at returfristen er overholdt, er det en god idé at gemme postkvitteringen.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du som nævnt udfylde vores online reklamationsformular. Såfremt det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du via www.naevneneshus.dk indgive en klage til Klageportalen i Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/consumers/odr

 

Betingelser for salg af håndkøbslægemidler

OneMed A/S har lægemiddelstyrelsens §39-Virksomhedstilladelse til at forhandle håndkøbslægemidler. Herunder er gældende:

  • Produkter klassificeret som HF må købes i ubegrænset mængde.
  • Produkter klassificeret som HX må der kun købes én pakning af pr. dag pr. kunde, såfremt det aktive stof er det samme i to pakninger. HX klassificerede produkter må ikke forhandles til unge under 18 år.
  • Håndkøbslægemidler forhandles ikke til unge under 15 år. Handelsvilkår og -betingelser er senest opdateret den 30. september 2022.